ال پی اب (LPF) چیست؟

خلاصه مطالب

تنظیمات LPF در آمپلی فایر چیست؟

ای پی اف (LPF) مخفف شده عبارت Low Pass Filter است و به فارسی فیلتر پایین گذر ترجمه است که یک تنظیم بر روی پخش یا آمپلی فایر است که اجازه ورود فرکانس های بالاتر از محدوده تنظیم شده را نمیدهد. به عبارت دیگر تعیین یک سقف برای ورود فرکانس است. به عنوان مثال وقتی LPF را روی 50 هرتز قرار میدهیم یک سقف تعیین کرده ایم تا فرکانس های بالای 50 هرتز وارد باند, میدرنج, توییتر و سوپر توییتر نشوند.

معنی ال پی اف چیست؟

ال پی اف (LPF) یک آپشن بر روی آمپلی فایر است که به ما این اجازه را میدهد که علاوه بر صدای خروجی نرمال آمپلی فایر, بتوانیم دسترسی بیشتری به فرکانس های خروجی آمپ داشته باشیم. LPF مخفف کلمه Low Pass Filter است و معنای آن فیلتر فرکانس های پایین میباشد و عملکرد آن به این صورت است که به فرکانس های بالاتر از مقداری که کاربر تعیین میکند اجازه عبور نمیدهد.

این آپشن به ما این امکان را میدهد که هر گاه یک ساب توان خروجی فرکانس های پایین تر از حد معمول را ندارد و ممکن است آسیب ببیند را فیلتر یا پالایش کنیم, ضمنا هیچ گونه عدد دقیقی را نمیتوان برای LPF تعیین کرد, زیرا این اعداد بسته به نوع ساب و آمپلی فایر متغیر هستند ولی به طور معمول دامنه آن بین 80 هرتز تا 120 هرتز میباشد.
هر گاه باند ها, میدرنج ها و میدبیس های شما قابلیت پخش فرکانس های پایین تر از 120 هرتز را نداشته باشد باید پخش این فرکانس ها را از ساب ووفر بخواهیم و LPF آمپلی فایر را بر روی 120 هرتز قرار دهیم تا به عنوان فیلتر اجازه پخش فرکانس های غیر شفاف را ندهد.

سایر مقالات سایت

تفاوت میدرنج و فول رنج

تفاوت میدرنج و فول‌ رنج در سیستم های صوتی معمولاً به نحوه پوشش فرکانسی و کیفیت صدا مرتبط است. میدرنج یا میان‌رنج معمولاً به صداهای

مشاهده